Κοινωνική Υπηρεσία
Ο/Η Κοινωνικός Λειτουργός είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ Οικογένειας -Σχολείου - Κοινωνικών Υπηρεσιών που ασχολούνται με το παιδί, την οικογένεια και τις ιδιαίτερες ανάγκες που αντιμετωπίζουν. Πιο συγκεκριμένα, η κοινωνική λειτουργός:
• συντάσσει το κοινωνικό ιστορικό του μαθητή που πρόκειται να ενταχθεί στην σχολική μονάδα σε συνεργασία με τους γονείς και εισηγείται τις αναγκαίες παρεμβάσεις υποστήριξης για την καλύτερη μετάβαση και προσαρμογή του μαθητή και της οικογένειάς του στο σχολικό πλαίσιο.
• προετοιμάζει αυτούς που πρόκειται να αποφοιτήσουν και συνεργάζεται με τις αρμόδιες υπηρεσίες για την κοινωνική ή εργασιακή αποκατάσταση, ενισχύοντας τους όσο το δυνατόν περισσότερο.
• ενημερώνει και συνεργάζεται με την οικογένεια (γονείς, αδέρφια, κηδεμόνες, ευρύτερη οικογένεια), με στόχο τη θετική τους στάση στις δυσκολίες του μαθητή, τη βελτίωση της ποιότητας της καθημερινής συμβίωσης και την αντιμετώπιση προβλημάτων προσωπικής ή κοινωνικής φύσης. Για την επίτευξη των σκοπών αυτών χρησιμοποιεί και τις τρεις μεθόδους κοινωνικής εργασίας, με άτομα, ομάδες και κοινότητα.
• παραπέμπει σε Αρμόδιες Υπηρεσίες όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο και συνεργάζεται με σχολικούς συμβούλους, ΚΕΔΔΥ, άλλα σχολεία, ιατροπαιδαγωγικές κοινωνικές υπηρεσίες, και κάθε φορέα που στηρίζει το κοινωνικό του έργο.
• ενισχύει την ανάπτυξη φιλικών και κοινωνικών δεσμών τόσο στα πλαίσια του σχολείου όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο.
Τέλος, η κοινωνικός λειτουργός πραγματοποιεί προγραμματισμένες επισκέψεις στις οικογένειες των μαθητών και συνοδεύει τους γονείς σε διάφορες υπηρεσίες, όταν κρίνεται αναγκαίο.
Υπηρεσίες Ψυχολογικής Υποστήριξης
Ο ψυχολόγος στα ΕΕΕΕΚ, αναλαμβάνει να παρέχει ψυχοκοινωνικές
υπηρεσίες σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς για την υποστήριξη τους στην
μαθησιακή διαδικασία.
Ειδικότερα, παρέχει ατομική και ομαδική συμβουλευτική στις
οικογένειες των μαθητών με στόχο την υποστήριξή τους σε θέματα που σχετίζονται
με την αναπηρία και το πώς αυτή επηρεάζει τα μέλη της οικογένειας, εφαρμόζει
παρεμβάσεις και προγράμματα με στόχο την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών.
Επίσης, υποστηρίζει το Σύλλογο Διδασκόντων με παρεμβάσεις που διευκολύνουν την
εκπαιδευτική διαδικασία. Τέλος, μεριμνά για τη δικτύωση του σχολείου με άλλες
υπηρεσίες και τοπικούς φορείς για την διευκόλυνση της επικοινωνίας των μαθητών
και των οικογενειών τους.
Ο εργοθεραπευτής παρατηρεί, αξιολογεί και οργανώνει
θεραπευτικό πρόγραμμα, θέτοντας άμεσους και έμμεσους στόχους, ώστε το άτομο να
ξεπεράσει τις όποιες λειτουργικές δυσκολίες που προκαλεί η διάγνωση στην αυτονομία
του, αξιοποιώντας τις ικανότητες και δυνατότητες που διαθέτει.
Στις σχολικές μονάδες των ΕΕΕΕΚ ο εργοθεραπευτής παρατηρεί
και αξιολογεί εξατομικευμένα τις ικανότητες που διαθέτουν οι μαθητές, σύμφωνα με
την παρούσα ατομική διάγνωσή τους. Εφαρμόζει εξατομικευμένο θεραπευτικό
πρόγραμμα δραστηριοτήτων με θεραπευτικά μέσα προσέγγισης που απώτερο στόχο έχουν την υποστήριξη και ενδυνάμωση των
ικανοτήτων τους για αυτονομία σε οργανικό, ψυχολογικό και κοινωνικό επίπεδο.
Τέλος, ο εργοθεραπευτής συνεργάζεται άμεσα με όλες τις ειδικότητες που υπάρχουν στη σχολική μονάδα για την καλύτερη αντιμετώπιση, προσέγγιση και στοχοθεσία του μαθητή σύμφωνα με τη δεοντολογία της ειδικότητας και ειδικοτήτων.
Ο φυσικοθεραπευτής του ειδικού σχολείου αξιολογεί τις κινητικές ικανότητες και το λειτουργικό επίπεδο του κάθε παιδιού. Με γνώμονα τη φυσιολογική αισθητικοκινητική ανάπτυξη, οργανώνεται ένα εξατομικευμένο θεραπευτικό πρόγραμμα που αφορά την αδρή και λεπτή κίνηση, την ανάπτυξη λειτουργικών δραστηριοτήτων, την πρόληψη παραμορφώσεων, την βελτίωση της αναπνευστικής λειτουργίας, την χρήση ειδικών βοηθημάτων και την εκπαίδευση των γονέων. Καθορίζονται οι αντικειμενικοί στόχοι για την βελτίωση της κινητικής ικανότητας. Γίνεται ιεράρχηση των στόχων σε βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους. Ο θεραπευτικός στόχος θα πρέπει να είναι λειτουργικός και αναπτυξιακά κατάλληλος για το κάθε παιδί.
Απευθύνεται σε παιδιά με:
- Διαταραχές στον μυικού τόνο,υπερτονία-
υποτονία
- Ψυχοκινητική Καθυστέρηση
- Αισθητηριακές διαταραχές
- Διαταχαρές Αναπνευστικού Συστήματος
- Παρεκλίνοντα κινητικά πρότυπα λόγω
προβλημάτων ακοής- όρασης
- Εγκεφαλική Παράλυση
- Σύνδρομα (Down, Ret, Luis- Bar, Guillain- Bare κτλ)
- Μυοπάθειες, Μυασθάνειες, Μυοσίτιδες
- Βλάβες Κεντρικού Νευρικού Συστήματος
- Βλάβες Περιφερικού Νευρικού Συστήματος




